Din röst kan göra skillnad

-Jag kommer inte att rösta alls i EU-valet, därför att...

Trots att vi bara börjat dra igång valrörelsen så har vi träffat massor med människor och diskuterat röstningen inför Europaparlamentsvalet 7 juni. Många har redan bestämt sig att rösta på ett visst parti, men många undrar vad det är för skillnad mellan partierna, men många verkar också "aktivt röstskolka". Skälen till att man avstår är många, men det verkar som att många är besvikna på de traditionella partierna och vill därför markera att de inte gillar den förda politiken och att avstå blir då en markering.

Jag försöker att uppmuntra till att rösta. Demokratin bygger på att vi använder oss av röstning som ett aktivt instrument för att fördela makten i förhållande till folkviljan. 

Årets EU-val kan komma att avgöras av "nya" partier. Inte för att de egentligen har ett så starkt folkligt stöd, men om många avstår från att rösta överhuvudtaget, så får de "nya" partierna ett större utrymme eftersom de verkar ha en god förmåga att mobilisera sina väljare.

Därför är min uppmaning; RÖSTA! Det kan vara så att just din röst avgör. 

Självfallet säger jag också att en röst på Kristdemokraterna är en framtidssatsning. Vi har startat en ny sajt som uttrycker "MITT SKÄL". Gå in och se varför du ska ge din röst på en kristdemokrat; www.mittskal.se

Fundera ordenligt igenom vem du vill se som din representant i Europaparlamentet. Välj någon som verkar vara en god företrädare för dina åsikter och ge den ditt kryss.