Jag har fått mina första två röster

Idag blev jag mycket glad. Ett samtal kom från en ung tjej som tillsammans med sin kompis ska åka till USA i början av nästa vecka. De hade varit i Stadshuset idag och undrat över hur de ska göra med röstningen inför valet. Den förtida röstningen börjar ju inte förrän den 1 september och då ska de befinna sig på varmare breddgrader.
De fick reda på hur ombuds-röstning går till, men några valsedlar fanns inte i Stadshuset. De ringde och bad om valsedlar och jag åkte till vårt kansli och kunde så fixa dem valsedlar.
Nu har jag alltså fått mina två första röster och lite ödmjukt konstaterar jag att mina första röster kom från två unga tjejer.
Jag blev mycket glad över detta. Dessutom föreslog de att jag skulle ta en bild för sociala medier. Valrörelsen har börjat bra.