När passar det dig att komma?

Jag hade ett behov av att få hjälp med min bil. Killen på verkstaden frågade: När passar det dig att komma?

Jag var lite oförstående inför hans fråga och ställde en motfråga: När har ni tid att ta emot bilen?

- Vi tar emot den när det passar dig, blev svaret.

Jag kunde inte låta bli att fråga hur det fungerar med kön på verkstaden, och fick följande svar: Vi tar hand om din bil när det passar dig.

Jag kunde alltså själv bestämma när jag skulle lämna bilen på verkstaden och de såg till att de anpassade sitt schema till en tid som var bra för mig.

När jag tänker på sjukvården undrar jag: Varför är det lättare att få tid på verkstaden än hos doktorn?

På biosalongerna i Skaraborg ställer vi bland annat denna fråga:

Se vår film: http://www.youtube.com/user/studiokd#p/u/3/wrhsPiYJwws