Kommunlistan i Skövde fastställd för Kristdemokraterna

Jag är stolt och glad över det förtroende som visats mig ännu en gång. Jag har ikväll fått mina partivänners förtroende att kandidera som nummer ett på kommunfullmäktigelistan. Tidigare har distriktet utsett mig som toppkandidat inför valet till regionfullmäktige.

Jag brinner för att få vara med och skapa ett medmänskligare samhälle. Kristdemokraternas människosyn, som betonar allas lika och unika värde, utgör en bas för vår politik. Förvaltarskapstanken vittnar om att vi vill ta hand om våra tillgångar och inte förbruka dem, men betonar också vikten av en god och ansvarsfull ekonomi. Vår hälso- och sjukvård kräver stora resurser för att vi ska kunna erbjuda alla en god vård. Pengarna till välfärden får vi genom ett framgångsrikt näringsliv.

Nu kommer jag att satsa på att bli vald. Fokus blir både på kommunen och regionen med ambitionen att vara heltidspolitiker nästa mandatperiod.

Så här blev listan:

1  Conny Brännberg
2  Ann-Katrin Jönsson
3  Göte Carling
4  Mona Johansson
5  Claes Ljunggren
6  Marianne Gustafson
7  Per-Agne Rytter
8  Linda Sjödin Leo
9  Emad Hanna
10  Maria Andersson
11  Rolf Carlsson
12  Ulla Pettersson
13  Bengt-Ove Ottosson
14  Britt-Marie Tullberg
15  Arne Renström
16  Thomas Marmefelt
17  Jan-Ewert Melkevik
18  Rolf Jönsson
19  Lennart Lindbäck
20  Steve Jehu Batangouna
21  Leif Eriksson
22  Per-Gunnar Perhed
23  Björn Carlsson
24  Anders Edeskär Wennberg
25  Karl-Evert Rundqvist