Sluta käbbla - se till det gemensammas bästa

Under en valrörelse reser jag omkring på många ställen och upplever de "olika politiska klimaten" som förekommer i våra politiska sammanhang. På en del platser är det hård konfrontation. Man talar om "katastrof" och "undergång" om motståndarsidan vinner eller får fortsätta regera.
På andra platser är partiernas utbud så lika att väljarna har svårt att välja ett visst parti.

Jag uppfattar det som att väljarna inte vill ha offentlig "paj-kastning" utan man vill att de som blir valda ska se till det gemensammas bästa och utifrån olika perspektiv komma fram till förnuftiga beslut.

Jag vill, utifrån min politiska värdegrund, bidra under nästa mandatperiod till att den politik som vi för ska vara för det gemensammas bästa. Det tror jag väljarna uppskattar.