Nu verkar socialdemokraterna desperata

Idag är det två insändare som går till rejäl attack mot mig. De är publicerade i SLA som tyvärr inte finns som nätupplaga.
De anser att jag lurar och svartmålar. Men samtidigt så är det två socialdemokrater oberoende av varandra som siktar in sig på vårt samarbete med moderaterna. Jag får en känsla av att någon beordrat dem att skjuta skarpt mot oss med argumentet att M är det stora hotet och att vi är omdömeslösa som ingår i allianssamarbetet.

Jag antar att socialdemokraterna är desperata. De känner att väljarna sviker och inser den hopplösa situation som de satt sig i genom samarbete med Miljöpartiet och Sjukvårdspartiet. Ledningen i Västra Götaland är väldigt instabil och då fyra allianspartier träder upp tillsammans och presenterar konkreta åtgärder för den framtida ledningen av regionen då inser socialdemokraterna att deras egen skrämseltaktig inte gått hem. De har ägnat den sista månaden av att marknadsföra sig som partiet som inte vill sälja ut sjukhusen. Det vill inga andra heller så det har mer blivit ett "icke-budskap".

Vi kan konstatera att omvalet slutar med att S tar till storsläggan och försöker skrämmas ytterligare. Jag tror att väljarna genomskådar detta. Därför tror jag på en alliansseger i Västra Götaland på söndag.