Valkampanjen blir intensivare

Vi försöker att nå människor på gator och torg. Det här valet har blivit väldigt mycket av att tala med invånarna och vädja om att de ska rösta. Vår första uppmaning är att de ska rösta. Många anser att de redan gjort det i höstas och att strulet inte var deras. Vi måste få dem på andra tankar.

Idag blev det utdelning av valmaterial i Gullspång som inledning på dagen. Efter några timmars arbete ville vi ta en kopp kaffe och konstaterade att det inte fanns något konditori vare sig i Gullspång eller Otterbäcken. Vi stannade vid Statoil för att fråga om de visste var man kunde fika: Det fixar vi här sa bensinstationsföreståndaren och fixade kaffe med bröd och bjöd ut oss att sitta på utemöblerna strax bredvid och fika. En annan man såg mitt namn och undrade om jag var släkt med Brännberg i Skövde. Även om Gullspång saknar ett fik så har de väldigt trevliga och vänliga människor på macken. Sånt höjer en vistelse.

Dan Kihlström kom från Karlstad i Värmland för att göra en insats under valrörelsen. Vi jobbade effektivt och nådde alla hushåll i centrala Gullspång med vårt material.

Vår ombudsman Peter Eclund är suverän som kampanjledare. Han fixade grejer till Södra Ryd idag ch tillsammans med Emad Hanna, Annika Eclund och Susanne Krantz försökte vi övertyga rydsborna om att rösta på KD. Att jag har mörka solglasögon beror inte enbart på det vackra vädret. Mina ögon har undersökts av fem ögonläkare och de var rätt så möra efteråt. Tyvärr har jag fått strul med synen igen.