Vi gläds med Victoria och Daniel

Hela Sverige har jublat idag. Jag blev rörd till tårar i morse då jag såg den lyckligen prinsen förmedla i direktsändning att en söt liten prinsessa var född. Hela världen har nåtts av nyheten och nu lär det bli spaltkilometer i pressen kring händelsen. Kungafamiljen har ett oerhört stöd bland svenska folket och Kronprinsessparet är mycket populära. Jag har haft förmånen att få möta dem flera gånger och dessutom suttit ner och pratat med dem rätt länge. De är värdiga representanter för Sverige.
Idag har jag, i min roll som företrädare för Skövde Kommun, framfört kommunens gratulationer till de nyblivna föräldrarna.
Vi har en inbjudan til Prins Daniel om att komma till Skövde och inviga Matfestivalen i augusti. Han har inte lovat ännu, men vi hoppas att han kommer. Då får han gärna ta med både mamma och dotter.