Att det ska vara så svårt att fylla i en ansökan

Jag har ikväll försökt att fylla i en ansökan. På nätet. Det stod att det var enkelt och går snabbt. Men jag hittade inte ens formuläret som jag skulle fylla i. Gick igenom FAQ och dubbelkollade och trippelkollade. Det stod väldigt tydligt att man genom att fylla i formuläret på hemsidan snabbt skulle få svar. Men efter att ha kollat, startat om datorn och kände mig allmänt svettig och stressad insåg jag att detta klarar jag inte av. Trots min IT-erfaren, hög utbildning, livserfarenhet osv. Sedan slog det mig att när de skrev hemsidan så menade de kanske en annan hemsida än den hemsida där jag befann mig. Varför jag tänkte så förstår jag inte. Men om jag gick ifrån den svenska sidan och gick in på den engelska så fanns formuläret som jag sökte. Jag trodde att om man fick en hemsidesadress där man skulle fylla i ett formulär så var det på den sidan, i detta fall, den svenska sidan som skulle användas. Jag hade ju inte ens en aning om att det fanns en "riktig" hemsida, nämligen den engelska. Efter en stund av frustration och allmän stress så fyllde jag i formuläret och vips fick jag det som jag behövde. Tänk om någon hade skrivit på FAQ : du får snabbt svar via vår engelska sida där du fyller i ett formulär på engelska. Nu stod det bara "du får snabbt svar via formuläret på vår hemsida".
Tur att man ändå är IT-van och stresstålig. För detta stressade mig rätt rejält och då undrar jag hur många andra som inte är lika vana som jag vid datorer upplever en sådan situation. Tänk om man konsulterade en pedagog då man skriver instruktioner....