Budgetdebatt i regionfullmäktige

 
 
 
 
 
I dagarna två har vi debatterat budgeten i regionfullmäktige. Mängder av åsikter har framförts. Jag är sparsam med inlägg men uttryckte glädje över etableringen av Regionens Hus i Skövde. En byggnad för 360 personer. Ett bra tillskott i centrala Skövde. På bilden ovan framför Anne-Lie Sundling vårt alternativ.
Jag framförde också de tre ledord som jag bär med mig in i valrörelsen. Vi behöver FÖRSTÄRKA resurserna till vårDen. Fler händer - fler vårdplatser etc. därefter ska vi FÖRÄNDRA organisationen för hur vi arbetar. därefter ska vi FÖRENA alla insatser. Detta kommer jag att skriva mer om framöver.
Kristdemokraterna har ett seriöst budgetförslag som visar att vi tar ansvar. Vi vädjar till väljarna att lägga sin röster på oss den 14 september.
 
 
Monica Selin, vår gruppledare, ansvarade för presentationen av vårt budgetförslag.