Handboken nu i bokhandeln

 
Den tredje upplagan av handboken "Att vara ordförande och ledare" finns nu utgiven och kan köpas i bokhandeln eller på nätet. Det känns verkligen roligt att boken lever kvar. Under årens lopp har jag fått många kommentarer och tack från ordförande runt om i landet.
De tidigare upplagorna har sålt slut och förlaget (Norstedts Juridik) ville att jag skulle uppdatera texterna. Den nya kommunallagen tas upp och några nya avsitt har tillkommit.
Idén med boken är att den ska vara praktisk och ge goda råd. I samband med kurser som jag haft i mötesteknik har jag ofta fått allmänna frågor om ledarskap och därför är denna bok en kombination av goda råd både inför genomförandet av möten men också om hur man leder människor.
 
Det är vanligt att jag blir kontaktad av personer som vill ha hjälp i specifika situationer. Då är det väldigt kul att få dela med sig av sina erfarenheter. Jag är inte jurist så ibland får man skicka frågan vidare, men ofta klarar jag av att ge några handfasta råd.
 
Nu finns den tredje upplagan tillgänglig och jag tror att den efter valet kommer att användas av många kommuner och landsting/regioner som ska utbilda många nya ordföranden efter valet.