Årets influensa är mäktig

 
Tidningarna skriver om influensan. I år verkar det ha blivit min tur att få en släng av den. Jag har i princip legat nedbäddad en vecka och i stort sett inte gjort någonting. Jag tyckte att jag mådde rätt bra i onsdags efter fyra dagar i sängen att jag var på en mottagning för internationella studenter i Stadshuset. Det kändes helt OK när jag var där, men hemma igen så var det åter till sängen. Så nu har jag bestämt mig för att vara helt återställd innan jag lämnar huset igen. Jag mår vanligtvis väldigt bra men kände att detta blev en utmaning. Då tänker jag på de som redan är sjuka eller redan svaga. Att ett litet virus kan slå ut en hel kropp är rätt imponerande. Media skriver om vaccin och det är nog en rätt bra uppmaning. När man ligger och slöar och liksom inte orkar engagera sig i någonting blir ju också dygnsrytmen helt satt ur spel. Ligger man och vilar på dagen så blir det sömnlöst på nätterna. Nu hoppas jag på att influensan ligger bakom och att nästa vecka blir årets startvecka.