Gott Nytt År!

Så inleder vi ett nytt år. Det gamla lägger vi bakom oss och sträcker oss mot något nytt och oväntat. Mycket av 2018 var för min del kopplat till valet. Under våren (fasktiskt större delen av hela förra mandatperioden) var Kristdemokraterna uträknade men vi visade att våra värderingar har stöd bland fler än vad förstå-sig-påarna hade räknat med. KD är ett stort lag, men sjävklart har lagledaren stor betydelse. Ebba Busch Thor har under hösten visat att hon tillhör det yttersta ledarskapet och min förhoppning är att hon ska bli minister. Min förhoppning är att regeringen utgörs av M+KD och att man sedan arbetar med breda lösningar under mandatperioden. För att utveckla Sverige i en positiv riktning krävs insatser från alla partier och då handlar det om givande och tagande.
Ett extraval vill jag undvika då jag tror att det dels inte skulle lösa några problem, men framför allt att valdeltagandet skulle bli lågt. Dessutom ska vi gå till valurnorna den 26 maj och rösta fram våra kandidater till Europaparlamantet. För KDs del så satsar vi på två mandat i parlamanentet.
För min egen del blir det nu mest fokus på regionpolitiken även om jag har kvar några uppdrag i Skövde kommun. Som regionråd blir det angeläget att jobba med alla frågor, inte minst hälso- och sjukvård, men min "portfölj" handlar om kulturfrågorna. Något jag verkligen ser fram emot att få tid att ägna mig åt.
Jag inleder det här året med att rikta ett tack till alla som stöttat mig och valt mig in i spännande uppdrag. Jag är förväntansfull inför det nya året.