Ledare i Borås Tidning om omvalet

Den 15 maj blir det omval i hela Västra Götaland. Alla som är röstberättigade till landstingsvalet (vi kallar det hellre regionfullmäktige) anmodas att rösta. Det är bra att media skriver om detta. Idag ägnas ledaren i Borås Tidning åt detta med rubriken Dags att mobilisera. Det är bra att det skrivs om detta. Många av de som jag har talat med har inte riktigt förstått vidden av omvalet. Budskapet att alla i regionen ska rösta igen verkar ha gått många, kanske till och med de flesta, förbi.

Det är närmare 1,2 miljoner väljare som berörs.

Jag kommer, personligen, att göra allt vad jag kan för att bli omvald. Jag brinner för att vara med och utveckla Västra Götalandsregionen och kommer att be om röster till Kristdemokraterna.

Mer info finns på min hemsida www.brännberg.se