Dags för fika!

 
Ett av våra vardagliga händelser är fika. Dags för fika brukar någon arbetskamrat säga och så är det dags för lit kaffe, te och något tilltugg. Jag är ofta på möten/konferenser och då är det väldigt vanligt med frallor inslagna i plats. Det är OK men ibland verkar de ha legat framme så länge att jag avstår från att överhuvudtaget äta dem. Därför blev jag så berörd av en fikastund i torsdags. Vi var ett gäng (styrelsen för Turistrådet Västsverige) som åkte runt i Dalsland tillsammans i en buss. Vi hade ett späckat program och skulle möta entreprenörer och kommunalråd på flera platser i Dalsland. Vi inledde på Upperud 9:9 där vi skulle ha förmiddagsfika. Jag blev helt tagen av dukningen av fikat. Ta dig lite tid och titta på bilden. Vackert, snyggt upplagt och helt enjkelt omgiven av färger så man blev helt betagen.
Det kostar lite extra att göra en sådan dukning. Det tar några minuter extra, men skapar ett väldigt positivt förhållande inför fikat. Dessutom smakade det väldigt gott. När en entreprenör gör "det lilla extra" så åker man därifrån som en nöjd gäst och berättar gärna för andra om mottagandet och värdskapet.
Upperud 9:9 är ett hotell i Upperud, i hjärtat av Dalsland, och är ett mindre hotell men också en mötesplats för många där maten sticker ut. Hela stället handlar om det goda värdskapet och dit återvänder jag gärna.