Nya uppdrag klara

Nu börjar uppdragen klarna för kommande period. Jag har under många år varit aktiv i kommunledningen i Skövde men gör nu en viss nedtrappning. Jag kommer att fortsätta som ordförande för Skövde Kommunfullmäktige. Valet blev enhälligt och det känns hedrande. Det kommer att vara mitt huvudsakliga uppdrag i kommunen. Om allt går som jag vill så blir det nya personer i kommunstyrelsen efter nyår.
Anledningen till detta är att jag får ändå mer förtroende i regionen. Jag är nu vald att vara gruppledare för Kristdemokraterna och att vara regionråd i Västra Götalandsregionen. Det är ett uppdrag som jag är oerhört tacksam att få inneha. Stort tack till alla väljare som röstade på mig och stort tack till alla mina politiska kamrater i regionen som valde mig att vara deras ledare. Jag ska nu göra allt jag kan för att leva upp till de förväntningar som finns. Jag har börjat att betona att allt arbete gör vi tillsammans och att vi är ett gemensamt lag. Tillsammans tar vi oss an de framtida uppdragen.