Ska vi förbjuda politiska budskap på radio och TV?

Det är inte så länge sedan det var förbjudet att sända annan radio och TV än den som var godkänd av staten. Detta uppmärksammas inte minst genom bioaktuella The boat that rocked där Richard Curtis beskriver inte bara musiken på det s k radiopiratskeppet, utan också den fara som statsmakten ansåg det vara om "vem som helst" fick tillgång till radiomediet.

Idag är det självklart att vi ska ha tillgång till många kommunikationskanaler både via radio och TV. Ingen vill väl förbjuda detta?

Däremot förvånas man över reaktioner då Kristdemokraterna beslutat att satsa på politisk reklam. Nu skriar förbudsivrarna högt. 

I DN redovisar Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund varför partiet vill satsa på reklam.

Självfallet är det inte så att vi har övergivit den hittills oöverträffliga metoden att vinna väljare, nämligen den s k "mun-mot-mun-metoden". Politiskt arbete sker bäst runt matborden, på arbetsplatserna och i samtal på "gator och torg".

Men vi använder oss också av andra sätt att kommunicera. Kristdemokraterna har ett budskap "som går hem i stugorna" . Tyvärr är det ofta så att andra partier har mycket större resurser och sätter ofta en negativ bild på oss kristdemokraterna.

Inför Europaparlamentsvalet laddar vi och kommer att använda alla medel, inklusive TV-reklam för att göra alt för att nå väljarna.
Vi har två bra skäl:
1. Ella Bohlin är en politiker som många gillar
2. Kristdemokraterna har ett program som behövs i Europa

Ella Bohlin, Kristdemokraterna,  TV-reklam, Dagen, SN, SvD, Expressen, intressant

Kommentarer
Postat av: Lilith Svensson

Det har du rätt i, kul att vi har valt att satsa på TV reklam.

2009-04-18 @ 15:02:09
URL: http://lilith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0