Ska vi förbjuda politiska budskap på radio och TV?
Idag är det självklart att vi ska ha tillgång till många kommunikationskanaler både via radio och TV. Ingen vill väl förbjuda detta?
Däremot förvånas man över reaktioner då Kristdemokraterna beslutat att satsa på politisk reklam. Nu skriar förbudsivrarna högt.
I DN redovisar Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund varför partiet vill satsa på reklam.
Självfallet är det inte så att vi har övergivit den hittills oöverträffliga metoden att vinna väljare, nämligen den s k "mun-mot-mun-metoden". Politiskt arbete sker bäst runt matborden, på arbetsplatserna och i samtal på "gator och torg".
Men vi använder oss också av andra sätt att kommunicera. Kristdemokraterna har ett budskap "som går hem i stugorna" . Tyvärr är det ofta så att andra partier har mycket större resurser och sätter ofta en negativ bild på oss kristdemokraterna.
Inför Europaparlamentsvalet laddar vi och kommer att använda alla medel, inklusive TV-reklam för att göra alt för att nå väljarna.
Vi har två bra skäl:
1. Ella Bohlin är en politiker som många gillar
2. Kristdemokraterna har ett program som behövs i Europa
Ella Bohlin, Kristdemokraterna, TV-reklam, Dagen, SN, SvD, Expressen, intressant
Det har du rätt i, kul att vi har valt att satsa på TV reklam.