En god infrastruktur bidrar till Det Goda Livet

Vår vision - Det Goda Livet - har bäring på livets alla områden. Under en tid har vi haft mycket fokus på infrastrukturen i regionen. En god infrastruktur och en väl utbyggd kollektivtrafik gör att vi lättare kan resa till våra arbeten, genomföra olika inköp, ta oss till kultur- och fritidsutbuden, besöka varandra och resa omkring och uppleva de många vackra delarna av vårt land.

Att resa kollektivt har också många fördelar. Vi gör en insats för miljön, men det sociala samspelet ökar också då vi reser tillsammans. En pratstund på bussen eller tåget, mötet på färjan, eller rent av kön då vi väntar,, politik är sådana stunder som vi kan använda för att skapa ett människovänligare samhälle.

Hållbar utveckling handlar om tre dimensioner- det ekonomiska, det miljömässiga och det sociala. Visst uppfyller vi perspektivet hållbar utveckling då vi reser kollektivt?

Kristdemokraterna, Infrastruktur, kollektivtrafik, hållbar utveckling, politik

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej alla pendlare god fortsättning med rälsningen!

Tåg igen på Karlsborgsbanan för bättre alternativa resor! Den stora infrastrukturutställningen på Moderna museet visar framtiden. Skövde tjänar mest

på ökad genomfart sträckan (Götalandsbanan)Jönköp-ing -Falköping -Skövde- Tibro-Karlsborg och Töreboda

växelvis. Lång pendling framtidens faktum med tåg. Arne Barthelson Karlsborg

2010-01-10 @ 16:13:18
Postat av: Arne _Barthelson

God fortsättning på nya pendelresandeåret! För Skaraborgare en viktig information på Moderna museet. Infrastrukturutställningen 2040 visar matarbanan Nässjö-Jönköping-Falköping-Skövde-Töreboda och Karlsborg-Tibro-Skövde-Gbg. Ett nöd-vändigt pendlingsområde med radien 10 mil med cirkelcentrum i Skövde, känt stationsamhälle.

Det är alternativ kollektivtrafik med insats av moderna TÅG .Långpendling blir snart ett faktum.



Med Rälsning

Arne Barthelson Karlsborg

2010-01-11 @ 10:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0