Är filmen ett PR-trick för att få uppmärksamhet?

Sverigdedemokraterna har skapat en ruggig valfilm. Tv4s ansvarige utgivare, Jan Scherman, stoppar filmen och menar att den inte kan visas då den är olaglig. Den bryter mot flera lagar och TV4 är därmed inte beredda att sända den alls.

Proffstyckaren, Jonas Morian, skriver "Och filmen är bland det äckligaste jag sett"

SD vill lyfta tesen "invandringsbroms före pensionsbroms".

MEN det blir nu en fråga om SD medvetet producerat en film som passerar anständighetens gräns, inte för att de vill sända den, utan att de vill ha den stoppad. Kan det vara en så uträknad strategi att de kallt räknat med att få sändningsförbud och därmed en uppmärksamhet som kanske blir större än om filmen visats.

Nu förs det massor med diskussioner på nätet (jag själv är ju just nu en av dem) och därmed får filmen en mycket stor uppmärksamhet.

Trots allt tycker jag att TV4 handlar rätt.

Proffstyckaren, DN, Aftonbladet