Politometern - en intressant sajt för den som är intresserad av politik

Mängder av politiker bloggar. Ibland kan det vara svårt att hitta fram till de mest intressanta. Martina Lind har tagit ett intressant initiativ och startat Politometern, en slags samlingssajt över politiska bloggar. Hittills finns ungefär 1000 bloggar listade och man kan snabbt finna vem som bloggar om vad. Jag gissar att detta kommer att bli en sajt där många medier kommer att finna ett och annat guldkorn, som sedan resulterar i artiklar och reportage. För politiker kommer den säkert attt sporra många att vara mer aktiva för att "klättra i listorna". En sajt som är värd ett besök.
Konkurrensen om väljarna blir stenhård och att satsa på sociala medier blir troligtvis det som avgör personvalen, även om jag tror att inga kommunikationskanaler kan ersätta det mänskliga mötet. Själv hoppas jag att min hemsida www.brannberg.se blir ett viktigt instrument i min personkampanj.
Inspirera

Jag tror det här kan intressera dej



Den 3 Februari år 2010 utlyses en bloggdag för, Femtiotusen röster i en gemensam bloggattack till stöd för alla arbetslösa,sjuka och överskuldsatta ett utanförskap skapat av en politik som bedriver hetsjakt på människan. Du hittar mer info på min sidospalt på min blogg

Väl mött

Martina Lind

Tack för de snälla orden! Jag hoppas att journalister slutar driva "skandaljakt" på bloggar. Det känns så förlegat att ställa ett helt parti till svars för något som någon partimedlem tyckt på sin blogg, så jag hoppas och tror att vi får se mindre sånt framöver. Jag hoppas också att alla politikerbloggar en gång för alla slår sönder myten att politiker är parti-indoktrinerade och att man måste "köpa hela åsiktspaketet" om man ger sig in i partipolitiken. Jag tycker att mångfalden i åsikter och perspektiv - särskilt inom partierna - på Politometern verkligen visar att det inte är så.