Varför fnissar man i Nyhem åt Kristdemokraterna?

Det inlägg som publicerades under denna rubrik har återtagits. Det är uppenbart att mina synpunkter inte var formulerade på ett sådant sätt att de uppfattades på det sätt som var mitt syfte. Min idé var inte att angripa eller attackera utan bara uttrycka en åsikt. Jag inser att det inte fungerade och inlägget är nu borta. Det var ett inlägg i tidningen Dagen som hade ett reportage om en samling på Nyhem där Mikael Hallenius talade om subkulturer.
Tore Eriksson

Sanslöst dumt formulerat: "Nu tror jag på ungdomarna. Jag tror inte att de är så korkade att de /.../ röstar på något annat parti än KD." Du upprörs över att det antyds att det fnissas i Nyhem åt KD - och så vräker du själv ur dig något så obeskrivligt respektlöst och befriat från allt vad tolerans och självdistans heter!



Fundera en stund över Gyllene Regeln innan du uttalar dig så nedsättande om dina kristna systrar och bröder som råkar ha ett annat politiskt perspektiv än ditt.

Conny Brännberg

Jag tror att de flesta förstagångsväljare sätter sig noga in i frågorna och vill rösta "rätt". Jag har inte alls menat att uttrycka mig respektlöst avseende ungdomarna, tvärtom. Jag är väl medveten om att de flesta kristna har gjort ett annat partival än vad jag har gjort och anser inte det på något sätt vara fel eller nedsättande. Det jag upprörs över är att man talar på detta sätt från scenen på Nyhem i ett bibelstudium och ger en bild av kopplingen till frikyrkans subkultur.