Annonsen som är ett moraliskt sänke

Många upprörs över budskapet från dejtingsajten Victoria Milan. Som reklamkampanj har den onekligen lyckats, men det påvisar ett av vårt samhälles viktiga frågor, nämligen moral. I samband med en vigsel lovar man varandra evig trohet. Det är ett löfte som man ger till varandra, inför en församling, och som utgör grunden för ett förtroende mellan två makar. Victoria Milan har som affärsidé att se till att man finner en partner vid  sidan av äktenskapet. Kampanjen "Gör Livet Levande - ha en affär" har upprört många och anmälningarna till reklamombudsmannen når rekordhöjd.
Bolagets VD Sigurd Vedal menar att man är ett alternativ till skilsmässa. Han menar att de inte ändrar några beteenden i samhället utan snarare hjälper till i en process att finna en ny partner.
En Facebookgrupp "Lägg ned Victoria Milan" har skapats och många är upprörda. Kampanjen är ett moraliskt sänke och visar på att vi behöver en omfattande reform som består av en upprustad moral. Krsitdemokraterna kämpar för etik och det är tydligt att en omfattande värdediskussion är nödvändig.

Egentligen borde en sådan här sajt få dö bort i tystnad, men eftersom vi är många som debatterar den så blir den antaglien ändå mer uppmärksammad. Samtidigt så måste vi höja vår röst då vi ser trender i samhället som enbart är nedbrytande. Otrohet har inget positivt med sig.