"Ny" bok på gång

För tio år sedan började jag få inbjudningar att hålla kurser i mötes- och sammanträdesteknik. De behövdes då ett material och jag skrev ett kompendium om detta. En dag satt jag och fikade med vår kommunjurist som höll på med en bok för Norstedts juridik. Han berättade då om att han hade tipsat om mig till förlaget. Juristen och jag hade haft några kurser tillsammans, Jag stod för det praktiska och han för det juridiska.Han hade hört att förlaget sökte efter en praktisk handbok som komplement till de mer strikt juridiska böckerna. Detta resulterade i att jag fick uppdraget att skriva "Att vara ordförande". Den har nu sålt slut och förlaget ville ha en uppföljare. Jag skrev då en bok som heter "Att vara ledare" men efter några möten blev det snarare en kompromiss. Bokens andra upplaga blev en omarbetning och ett antal goda råd om att vara ledare arbetades in. Min idé om "21 goda råd för en ledare" ligger till grund för det omarbetade materialet. I dag kom korrekturet och boken kommer att släppas i höst. Känns jättekul och förhoppningsvis kommer den att bli till nytta för ordförande/ledare i kommuner och landsting.