Bäst för Sverige - omval av alliansen

Jag har mött flera väljare som "känner på sig" att det blir en S-seger i höst. Det jag kontrar med är att jag tror att de flesta svenskar kommer att tänka till ordentligt inför alternativet till alliansen. Det är så att de allra flesta löntagare har mer pengar över idag än då S regerade. Jobblinjen har varit effektiv och en bidragspolitik har tidigare misslyckats och kommer bara att bromsa upp utvecklingen av Sverige om det skulle bli ett regeringsskifte. Jag lyssnade till Stefan Löfven i Almedalen och hans löfte om jobb till ungdomar inom 90 dagar är en klen tröst. Det som Visitas kallar dubbelstöeten (höjning av arbetsgivaravgiften för unga och höjd restaurangmoms) kommer att leda till att många unga människor blir arbetslösa. De kommer då att få praktikjobb av Socialdemokraterna. I dag har de riktiga jobb och tjänar sina pengar genom en vanlig anställning. Varför ett praktikjobb skulle vara bättre är för mig en gåta.
Chockhöjning av skatten och ökad arbetslöshet är nog två saker som direkt skulle inträffa om ett röd-grönt-rosa gäng tog över. Jag önskar Sverige en bättre framtid. Därför kommer jag i första hand att verka för att Kristdemokraterna får ett starkt inflytande och att alliansen får majoritet i riksdagen.